söndag 1 augusti 2010

Oopsies och rastlöshet

Det här är en riktigt bra blogg med bra info om LCHF. Där hittade jag också det recept på oopsies som jag använde när jag bakade imorse (jag använde grundreceptet). Lunchen blev rester av gårdagens köttfärsgratäng på en oopsie, toppad med lite majonnäs.


Jag har insett att jag nog snålar för mycket med fettet vid frukosten eftersom jag är hungrig igen redan efter 3-4 timmar. Nu har jag ätit upp den sista kvargburken, så imorgon blir det nog äggröra istället. Eller nåt. Blir ju billigare än att köpa kesella hela tiden också.


Jag längtar så himla mycket tills terminen börjar. Jag längtar efter att plugga igen, ha fullt upp, tillbringa många timmar på bibliotek, känna att jag uträttar något på dagarna. Och jag längtar efter utbyte med klasskamrater som delar mitt intresse för mina ämnen, och efter att alla flyttar tillbaka hit till Uppsala så det blir lite liv och rörelse igen. 


Efter oopsiebakningen tog jag en lång, skön promenad, jag pallar liksom inte riktigt att sitta stilla. Men som M brukar säga går det aldrig att säga att man inte har något att göra, inte så länge man fortfarande har några intressen och mål i livet. I eftermiddag ska jag läsa igenom den nu färdiga provöversättningen så jag kan få den ivägskickad imorgon, och tills dess ska jag rota runt på nätet lite. Jag vet nog vad jag skulle vilja skriva min mastersuppsats och senare min avhandling om, men det är ett stort och djupt ämne som kräver mycket förarbete. Det är svårt, jag vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja. Så helt klart är det inte som att jag är sysslolös :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar