onsdag 4 augusti 2010

Lchf-hamburgare


200 g blandfärs kryddas med örtsalt och svartpeppar och formas till två burgare som steks i smör. Serveras på oopsie med guacamole (avocado, citronsaft, vitlök, sambal oelek och örtsalt), ost, en liten klick majonnäs och några blad babyspenat. Mumma! M åt också hamburgare, fast i vanliga hamburgerbröd och med hamburgerdressing (sån där på tub) och tomat istället för gucca.

Idag har jag annars slagits mot byråkratin. Betygssystem på universitet är för roliga, liksom primärvården i Göteborg. Men allt brukar lösa sig, bara man sparkar på rätt ställen.

Jag är rastlös. I helgen ska jag ju äntligen få börja jobba lite, och därefter planerar jag lchf-frukost med C, intervju, blodgivning och Tysklandsresa i rask följd. Och jag ser fram emot allt det där (till och med blodgivningen, jag känner mig alltid så duktig efteråt), och jag är jättetaggad! Och fram till dess är det tomt. Så nu ska jag gå och handla och göra banana bread muffins på de tre bruna bananerna som ligger i fruktskålen. M kan äta dem när han blir godissugen, eller så kanske man kan bjuda någon gäst på dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar