tisdag 3 augusti 2010

Dålig matdag, men annars en mycket bra dag

Idag har jag hängt med min gamla vän A hela dagen i Stockholm! Vi har känt varandra sedan vi var 8 och jag bestämde mig för att bli hennes bästis, fast vi har inte bott i samma stad sedan vi var 14, och därmed blir det ju att vi ses rätt sporadiskt. Vi åt lunch i Gamla Stan och hängde sedan på Grönan i några timmar. Sjukt kul! Fast litet. Inte som på Disneyland där man inte har en chans att hinna med alla attraktioner innan man stupar av utmattning. Fast å andra sidan är Grönans attraktioner läskigare och därmed roligare. Så mysigt att träffa henne, det känns alltid som att träffa en syster eller något. Hur lång tid det än går och hur lite vi egentligen vet om varandras liv när vi ses finns den där självklara, avspända kontakten där.

Att äta ute på lchf var lite meckigare än jag föreställde mig. Först åt vi sushi, och jag beställde någon sorts kombomeny med både grillat kött och sushi och bad att få den utan ris (tänkte att det skulle bli mer mat så än med bara sushi med bortpetat ris - de hade inte sashimi). Smakade okej och så, men väldigt lite mat, väldigt lite fett, och framför allt var köttet typ marinerat i sockerlösning.

Följaktligen sköt blodsockret i höjden för att sedan dimpa ner så jag kände mig hungrig igen efter ett par timmar. Vid det laget var vi inne på Gröna Lund, så jag köpte en cheeseburgare som jag plockade av brödet på. Tyvärr följde all osten med brödet och satt sedan ohjälpligt inklibbat i det, så det blev ju bara en torr hamburgare där, inget fett utom i den lilla klicken dressing.

När jag väl kom hem, för någon halvtimma sedan, var jag alltså svimfärdig av hunger. Inte trevligt. Har nu ätit en oopsie med smör, en massa ost och ett par gurkskivor på samt en halv avocado toppad med en klick laxpastej (god gegga som mormor skickade med mig när jag var där sist). Mår bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar