tisdag 17 augusti 2010

Vägbyte

Jag är så himla omotiverad att träna just nu. Försöker vara snäll mot mig och gör bara sånt som känns roligt - idag blev det afrodans, imorgon är jag inbokad på ett spinningpass och på torsdag åker jag och M ut och softar på landet så då blir det nog mest joggingturer i skogen och kanske lite armhävningar i gräset.

En kollega jobbar även på ett yogacenter, och hon har lobbat lite, och jag är så himla sugen. Det är ganska dyrt, även om jag har studentrabatt och friskvårdsersättning från jobbet, men jag tror nästan att det är värt det. Det skulle ge mig styrka och flexibilitet (konditionen kan jag ju alltid hålla igång med ett par, tre joggingturer i veckan), och framför allt är jag ute efter sinnesron. Styrketräning ger mig snygga muskler, men det är allt. Jag behöver träning för huvudet också, och jag har saknat det sedan jag lade ner karaten. Jag tror att det skulle passa mig bra, särskilt med tanke på hur fullt upp jag kommer att ha den här hösten.

Jag tror att det får bli några ledda yogakurser, och om ett knappt år när mitt gymkort kan sägas upp borde jag vara tillräckligt haj på yoga för att kunna köpa terminskort och börja gå bara dit, flera gånger i veckan, och köra själv. Ja. Det får bli min plan.

Dagens mat: sista portionen av leverstuvningen (med lite vitkål och riven ost över) till lunch, och en laxfilé inlindad i ett par baconskivor (hårt stekt!) med gräddstuvad vitkål och blomkål till middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar