tisdag 24 augusti 2010

Glatt överraskad

Idag åkte jag och M in till storstadsmetropolen Lidköping, eftersom jag aldrig har varit där och jag gillar att se mig omkring på ställen jag aldrig har varit på, och för att göra några ärenden som kräver mer civilisation än vad som finns ute vid stugan. Ett av dessa ärenden tog oss till stadens Ica Kvantum, och lunchserveringen som finns i anslutning till affären fick mig att göra ett glädjeskutt eller två. För det facila priset av 69 kronor kan man här få lunch, och varje dag finns ett GI-alternativ! Inte lchf direkt, men ändå. Det är ett steg i rätt riktning. Nu hade vi med oss lunchlådor med rester av gårdagens fläskfilé och bea, med ett kokt ägg som tillbehör, men vi drack en kopp kaffe på lunchserveringen efteråt. Och de har brödlösa räkmackor! Fantastiskt! Synd att min lunch redan hade gjort mig så mätt. Till kaffet kunde man välja på röd mjölk eller 10%ig kaffegrädde, och jag valde mjölk eftersom jag misstänker att den innehåller mindre tillsatser. I alla fall, är ni i Lidköping och vill ha bra och billig lunch rekommenderas detta ställe, även om det är en smula omysigt. Matställen som satsar på GI/LCHF bör uppmuntras ivrigt.

Nu har jag förberett lite inför lchf-middagen jag ska bjuda min käre lillebror på imorgon kväll när han skippar en studentsittning för att komma hit. Man behöver kvalitetstid med sina syskon ibland. M ska å sin sida åka vidare till sitt barndomshem ungefär när min bror kommer hit för att umgås lite med sin syster, och så åker jag efter honom dit på torsdag morgon. Ibland får man pussla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar