torsdag 19 augusti 2010

Man lär så länge man lever

Okej, då vet jag det. Baka lchf-kakor ska jag göra sällan. Vet inte om det var mandlarna (som ju är ganska kolhydratrika) eller hermesetasen, men något i dem kickade igång ett kolhydratsug som heter duga. Jag vill äta upp allihop! Eller någon annan kaka! Eller choklad! Så nu vet jag var min gräns går: vid mandelkakor. Åt hallon med grädde för några veckor sedan och det gick bra - kanske påminner hallon inte lika mycket om godis för mig eller nåt.

Jaja, nu ska jag klä på mig efter joggingtur och dusch, hämta resväska i källaren och packa inför trippen till stugan. Fiberhusk och vaniljpulver tänker jag ta med så jag kan äta pannkaksfrukostar (så himla dyrt ju, ovärt att köpa nytt där).

Jag har förresten "upptäckt" en ny grej: omelett i micro. Jag vispar ihop två ägg, ett par matskedar grädde och lite salt och häller ut detta på en stor, flat tallrik, och så in i micron på högsta effekt i ca 5 minuter. Det blir en torr omelett som håller ihop bra och passar perfekt att göra wraps av. Åt en sån till frukost idag, fylld med en massa lagrad prästost och några tunna skivor zucchini. (Obs, den blir väldigt torr, och vill man ha en god omelett för själva omelettens skull finns det inget som slår smörstekt i gjutjärnspanna)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar