torsdag 5 augusti 2010

No H8!

En domare i Kalifornien har dömt mot proposition 8 (och anser mycket förnuftigt att det inte finns någon anledning att skilja på hetero- och homosexuella par), vilket öppnar för framtida homoäktenskap i delstaten! Fantastiskt!

Jag var och handlade mjölk förut och såg att det var extrapris på ungnötslever. Kunde ju inte låta bli att köpa ett paket eftersom jag har varit nyfiken ett tag, så nu har jag gjort matlådor med leverstuvning. Gjorde det lätt för mig och fräste den grovhackade levern tillsammans med svamp, vitlök och bacon innan jag hällde på turkyoghurt och creme fraiche samt lite soja och timjan. Idiotsäker smakkombination. 

Provsmakade bara lite dock. Jag har en massa avocados som börjar bli väldigt mogna, så dagens middag blev "sallad" eller snarare ett gott och geggigt hophack av ett kokt ägg, en avocado, lite tärnat stekt fläsk, lite isbergssallad och färsk basilika, en klick majo och en klick laxpastej. Och så en skvätt vit balsamvinäger och lite örtsalt över alltihop :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar