måndag 2 augusti 2010

Full rulle

Idag blev frukosten äggröra med grädde i och smör och en liten ostbit till, och mycket riktigt stod jag mig alldeles utmärkt på det (trots styrkepass på förmiddagen) i 6 timmar. Då blev det fetaost- och blomkålspudding med ett par skivor hårt stekt fläsk. Har aldrig ätit hemlagat stekt fläsk innan, men det var ju gott. Som bacon, fast matigare.

Har börjat med nytt program på gymmet. En del saker kör jag fortfarande med maskiner, som benpress (eftersom mina knän är så himla dåliga), bröstpress (tycker alltid det är så meckigt att komma åt bröstmusklerna när jag kör fria vikter på dem), och så chins och dips (eftersom jag fortfarande kör weight assisted på dem), fast sen har jag lagt till marklyft och rodd med skivstång, samt utfall och olika magövningar där jag inte använder maskiner. Längtar efter att den här omställningströttheten släpper helt så jag kan köra på ordentligt, för det här programmet känns riktigt bra.

Annars har jag varit sjukt effektiv och framförallt huslig idag. Efter gymmet gjorde jag en sista korrekturläsning av provöversättningen, skrev ut och postade den, samt veckohandlade. Jag undrar hur lever smakar? Har aldrig ätit det, men det är ju rätt billigt såg jag nu i affären. Och järnrikt och nyttigt, sägs det. M är en smula skeptisk, men jag ska nog köpa en nästa gång vi handlar.

Vi har massor av grejer hemma som jag inte kommer att äta nu på lchf: linser, morötter, sweet chilisås. Eftersom M föredrar att äta veggo ibland gjorde jag typ en miljon av linsbiffar på de där ingredienserna, samt lite solrosfrön, fetaost och färsk timjan för att göra det mer spännande. Bra att ha på lut. Han åt några på en gång, så då tänkte jag att jag kan passa på att äta lax idag (han tvärvägrar att äta fisk, som jag älskar). Nu ligger det alltså en laxfilé i ugnen och gottar sig under ett tjockt täcke av naturell cream cheese blandat med creme fraiche getost, honung och rosmarin. Ska avnjutas med några sockerärtsskidor.

Dessutom har jag bakat bröd. Jag glömde liksom att vi inte hade så mycket mjöl kvar och insåg inte den bistra sanningen förrän jag stod och mätte upp, så jag har skarvat med allt möjligt i det där stackars brödet. Siktat dinkelmjöl, fullkornsdinkelmjöl, havregryn, havre & quinoagryn, kruskakli, bakepro, sojamjöl, basmüsli, potatismjöl... Jisses så äckligt det låter, haha. Det är smaksatt med krossade tomater och färsk basilika och timjan, så jag hoppas det smakar ok ändå. Jag ska ju ändå inte äta det, mwahaha. Det är klart och ser lite platt ut, men annars som helt vanligt bröd.

Dessutom har jag bokat in en jobbintervju till nästa vecka, och några provjobbningsdagar på ett annat ställe. Gött är det. Det rör på sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar