lördag 31 juli 2010

Roligt med matlagning

Idag har jag ätit:

Frukost: en skål kesella (10% fett) med lite kokosflingor i, ett kokt ägg och en kopp kaffe med osötad sojamjölk

(vassleprotein efter spinning - tröstätning för mina förskräckta muskler)

Lunch: pizza utan botten, som middagen igår

Mellanmål: en kopp kaffe med lite grädde

Middag: lasagne, fast med zucchiniskivor istället för lasagneplattor. Med smörstekt köttfärs, vitlök och svamp, och sås på grädde, tomatkross, turkisk yoghurt, ett ägg och olika kryddor. Och så lite ost på toppen. Gott var det, hann inte ta bild innan halva var uppäten :)

Mätt, ingen lust alls att småäta som jag brukar ha på kvällen. Och jag som alltid brukar få blodsockerdipp och bli tvungen att äta på grund av det långt innan jag blir hungrig börjar inse hur det känns att vara hungrig - känna hur det suger i magen för att den är tom - utan att behöva bli darrig, irriterad och ofokuserad. Jag är så himla frälst just nu. Hoppas det fortsätter att funka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar