lördag 31 juli 2010

Spinning

Egentligen sägs det att man ska hålla sig borta helt från träning under den första månaden av lchf, men det går ju inte! Fast å andra sidan är jag väldigt dålig på att ta det lugnt på gymmet. Idag gick jag till morgonens spinningpass med en väldigt tydlig intention att ta det lugnt och lyssna på kroppen, bli lite svettig men absolut inte försöka pressa några gränser.

Men det är ju så himla bra musik på just det här passet! När den första riktigt bra låten kom kunde jag inte låta bli att dra på lite extra, och då gjorde jag den ödesdigra upptäckten att trots att musklerna känns kraftlösa till att börja med är de egentligen inte det. De är starka och klarar massor, egentligen, om man tvingar in dem i någon sorts andra andning. Så sen körde jag ju på, dumma mig. Och nu känns lårmusklerna helt övertränade. Damn. Imorgon blir det vilodag.

Och en sak till. När jag berättade för min vän C att jag har börjat med lchf (hon undrade varför jag inte ville smaka på hennes hembakta bröd när vi åt frukost tillsammans) frågade hon om jag gjorde det för att gå ner i vikt. Nej, så är det inte. Just nu väger jag precis så mycket som jag vill väga, och jag tänker noga avstå från minsta lilla antydan till kaloriräknande. Den här livsstilen går väldigt mycket ut på att lyssna på kroppen, bara äta när man är hungrig tills man inte är det längre, och det vill jag så gärna lära mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar