onsdag 29 september 2010

TV-middag


Fast utan TV. M är hos en kompis, så jag äter middag med laptopen i knät och tittar på en massa klipp och musikvideos som han skulle sucka uppgivet åt om han var hemma :)

Min mat ser som vanligt lite slabbig ut eftersom jag är alldeles för otålig för att anstränga mig med estetiken, men så gott! Älskar när man får smakerna att kännas lyxiga fast maten är både billig och snabblagad. Karrékotlett såldes på ica för typ 30 kr/kg förra veckan, så det där är en sån, stekt i smör och kokosfett och kryddad med örtsalt, vitpeppar och rosmarin. Tillbehöret är fänkål skuren i klyftor och gratinerad i ugnen under ett par skivor grönmögelost som jag köpte till nedsatt pris eftersom det var kort datum. Fänkål och grönmögelost måste ha varit ämnade för varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar