måndag 20 september 2010

Grrr!

Fick äntligen kameran fixad och tog fina bilder på dagens middag som jag började ladda upp på datorn. Då hänger sig iPhoto - EFTER att jag har hunnit kryssa i att bilderna ska raderas från kameran efter uppladdning. Störande!

I alla fall. Middagen var riktigt god. Jag åt fläskkarré som hade legat och marinerat under dagen i en blandning av olja, citronsaft, vitlök, soja och honung (min favoritkombo när det gäller marinader) och som jag stekte i smör och kokosfett tillsammans med lite strimlad fänkål och savoykål. En klick dragonsmör till det. Till M gjorde jag en förenklad variant på Birgittas morotskaka, utan purjolök och pumpakärnor eftersom jag inte hade det hemma. Till det lite sweet chilisås utrört i creme fraiche och kryddat med örtsalt. Han såg inte alldeles missbelåten ut.

Nu ska jag se på Mad Men.

2 kommentarer:

  1. ...och DÄR fick jag veta vad jag ska göra med det kilo karrékotletter som ligger i frysen. Puss!

    SvaraRadera
  2. :) Varför krångla till det när marinerat och stekt kött med kryddsmör kan bli så himla gott liksom?

    SvaraRadera