onsdag 15 september 2010

Studentliv


Dagens matlåda ser en smula tråkig ut, men jag har höga förväntningar. Igår tog jag fram en kycklingfilé ur frysen för att ha något att laga lunch av idag, men tänkte inte närmare på vad jag skulle göra med den. Alltså blev det, som så ofta, ganska improviserat. Jag hade en snutt zucchini kvar, så jag skar den och kycklingen i bitar samt strimlade ett blad savoykål och stekte alltihop i en blandning av smör och kokosfett - gillar smaken av det! Kryddade lite med örtsalt och svartpeppar bara. Sedan hade jag creme fraiche hemma, så jag mixade en rågad matsked av det med lite riven ost och några gröna vitlöksfyllda oliver till kall sås. Enkelt och gott. Jag hade tänkt jogga innan jag gick till skolan idag, men jag struntade i det. Har vanvettig träningsvärk i låren (eller mer hela kroppen) efter challenge-passet i måndags, jag var på spinning igår och jag har träningspass inplanerade för alla återstående dagar den här veckan, så det får bli lite vila idag.

Jag tycker så himla mycket om hur jag bor nu. Igår kom grannen förbi och bad om råd med sin dator, och jag och M följde med över (jag mest för att kika på grannens imponerande samling kokböcker). Han höll på att ugnssteka lite lök och potatis som han erbjöd M - jag hade redan ätit - och de stekte upp det sista av mitt naturbetesfläsk som tillbehör eftersom jag blev lite förfärad över tanken på middag bestående enbart av kolhydrater. Sen satt vi där och hängde och de käkade spontanmiddag, och vi bestämde att vi borde ses, kanske med fler av grannarna, och laga middag ibland för att det är trevligt. Och i morse åt jag frukost med C och E, vilket var lika mysigt som alltid. Älskar att ha både privatliv och umgänge lättillgängligt på det här viset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar