torsdag 16 september 2010

Vuxenpoäng

Jag tar vuxenpoäng efter vuxenpoäng nu för tiden. Igår kväll var jag till exempel på handledarkurs med min vän I, som ska övningsköra med mig så jag äntligen får körkort. Nu kan man tycka att det är väl inte så farligt mycket vuxenpoäng att ha körkort vid 25 års ålder när det är möjligt att ta det från 18, men på något sätt känns det som mer vuxenpoäng att TA det än HA det vid 25. Makes sense? Kursen var rätt vettig faktiskt, och det ska bli kul att sätta igång så fort vi har fått alla intyg! Dock var fikat som erbjöds katastrof, som väntat. När en kurs pågår 17.45-21.15 - den tid då folk tenderar att äta middag i vanliga fall, och dessutom en ganska lång tid - kan man tycka att man behöver något ordentligt i magen för att orka hålla fokus uppe. Så kanelbullar och småkakor? Nja. Jag hade matlåda med middag med mig - köttgryta med en klick creme fraiche och några paprikabitar. Tur för mig.

Och idag ska jag till tandläkaren. Jag är en sån där som slutade gå dit när jag fyllde 20 och det slutade vara gratis. Detta berodde faktiskt inte enbart på de hutlösa priser man ibland får betala hos tandläkaren, utan mer för att jag är paniskt rädd för att gå dit. Att behöva betala asmycket för något man är jätterädd för - det blev liksom för mycket som talade emot. Men nu har jag i alla fall tagit tjuren vid hornen och bokat en tid, så jag ska vara där runt lunch. Vi får väl se om ni någonsin får höra från mig igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar