torsdag 16 september 2010

Belöning?


Efter ett sånt eldprov som att gå till tandläkaren (eller typ gjort en jättestor tenta) har jag hittills i mitt liv haft för vana att belöna mig genom att "unna mig något" - typ en dyr latte på ett café med muffins eller kaka till, eller en stor chokladbit. Idag kändes det alltså naturligt att göra det, så jag började leta efter något jag var sugen på, trots att jag kände mig mätt efter lunchen. Smakade på tanken att faktiskt köpa någon sockerstinn choklad, men insåg att jag inte riktigt kände för det. Då föreslog jag en bit god ost för mig själv, men varför skulle jag vilja ha ost när jag nyss hade ätit? Nej, jag kände inget fysiskt sug efter någonting. Till sist köpte jag en pepsi max för att stilla det psykiska suget. Jag älskar just pepsi max av någon anledning, och jag brukar ta till det eftersom det inte triggar igång något ytterligare kolhydratsug - det bara lurar hjärnan en liten stund. Fast jag VET ju att det inte är nyttigt alls, men jag gillar smaken :)

Det gick förresten bra hos tandläkaren. De var jättegulliga och förstående när jag betedde mig som om de rotade i min mun med en rostig spikklubba och inte en liten spegel, och jag har inga hål alls. Lättnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar