onsdag 1 september 2010

Isterband

Plötsligt funkar inte usb-stickan jag har använt för att lägga in bilder på datorn! Gahh! Nåja, dagens middag var ganska ful, så det kanske är lika bra. Jag är intresserad av svensk husmanskost, tycker ofta att det är gott och det är intressant att utforska mattraditioner, och jag har länge undrat hur isterband smakar. Idag gjorde jag slag i saken och åt isterband med stuvad vitkål till middag. Det var som sagt väldigt fult, för korven sprack och stuvad vitkål är ju inte så himla dekorativt i sig, men jag tror att jag gillar det. Isterband har ju en väldigt speciell smak - jag ska känna efter lite imorgon när jag äter den jag har kvar till lunch.

Och förresten. Någon mer som har lagt märke till att dn.se är väldigt bra på att tipsa om low-carbrecept, ibland till och med recept som känns direkt lchf! Det här receptet, till exempel, där "blomkålsstomp" får utgöra tillbehör snarare än ris eller potatis (även om jag nog skulle välja vispgrädde istället). Och bara 11 g kolhydrater i en portion låter ju helt okej, åtminstone för mig som inte är så superextrem med lchf. Rostad paprika med parmesan låter också som något jag kan tänka mig att testa som tillbehör någon gång, och grillade bönor med kryddsmör. Nice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar