lördag 4 september 2010

En fin dag för goda köttfärsbiffar

Det är så härligt och friskt väder idag, och jag älskar Uppsala så mycket! Vissa dagar är bra. Efter enkel frukost på två kokta ägg som mosades ihop med en klick smör och lite creme bonjour blåmögelost satt jag några timmar på Carolina Rediviva och fick klart stommen till terminens första inlämningsuppgift. Sedan gick jag ut och njöt av stämningen i den här levande, liberala och föränderliga men ändå högtidligt traditionsströsslade och akademiska lilla staden som inte har sitt like någonstans.

Jag har en kruka färsk mynta över från i tisdags när jag och E gjorde misslyckade mojitos, så till middag idag ska jag göra köttfärsbiffar smaksatta med en av mina favoritkryddblandningar: mynta, kanel, vitlök, oregano, paprikapulver och salt&peppar. Låter konstigt, men det blir så himla gott! Lite grekiskt. Till det tror jag att jag mixar en sås av vitmögelosten jag köpte igår och den lilla klicken creme fraiche jag har kvar. Drygar kanske ut med turkisk yoghurt om det behövs. Mumma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar