torsdag 14 oktober 2010

Oöppnad


Var på kurs för jobbet idag - en heldag, och lunch skulle ingå. Jag befarade typ baguetter och pastasallad och tog därför med mig min ständiga snabblösning - en påse nutisal macadamias (de med 2 g kollisar per 100 g). Arrangörerna överraskade dock med att ta med oss på lunchrestaurang där vi bjöds på buffé, så lunchen blev två färsbiffar med svampsås (som jag smälte ner lite smör i, lyckligtvis hade de äkta smör) och lite kålsallad och nötpåsen förblev oöppnad. Fikat, ostfralla och kanelbulle, fick följa med hem i väskan och agera blodsockerkick inför fotbollsträning för M. Jag är student! Ger man mig gratis mat kan jag inte med att tacka nej. 

Nu ska jag på spinning, och efter det ser jag fram emot rostbiffrester med lite coleslaw och en klick cream cheese med svampsmak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar