tisdag 26 oktober 2010

Fin helg i Göteborg


På bilden är jag och min lille bror! Vi spenderade en heldag tillsammans med pappa, promenerade, fikade och pratade en massa. Så härligt. Jag hann med att umgås en massa med min lilla mamma också, och satt en kväll och pratade med farfar och L, och jag var ute och åt middag och tog en regnig promenad med D. Ihop med middagen och teatern på fredagkvällen var den här helgen nog bättre för min fysiska, psykiska och emotionella hälsa än alla ägg och c-vitaminer i världen :)

Restaurangen Biljardpalatset, där jag åt med D, var dock värre. Först tog de så lång tid på sig att se oss att jag gav upp och gick till baren för att be om menyer. När vi väl fick beställa var allt bra - det gick att beställa hamburgare utan bröd, och servitrisen gick beredvilligt med på att byta ut pommes frites mot cole slaw (som fanns som tillbehör till andra rätter på menyn), maten dröjde inte alltför länge, och den smakade gott. Men på notan hade de lagt till 10 kr var extra för cole slawen! Illa, när jag egentligen inte hade lagt till något extra utan bara bytt ut, och till och med tackat nej till att ta något istället för bröd. Tur det, jag hade väl fått betalat för det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar