söndag 10 oktober 2010

De senaste dagarna i matbilder


Det här är resultatet av filbunken jag satte för några dagar sedan. Det blev sådär, inte så tjock och krämigt som jag minns. Kanske borde ha hällt upp den i mindre skålar istället? Smakar helt okej i alla fall.


Igår var jag på trerätters nere på nationen. Förrätt var sushi och tunnbrödssnittar med rökt lax och kapris. Jag åt faktiskt sushibitarna med ris och allt, men kände att min gräns gick vid bröd - där uppvisade jag dåligt bordsskick och dissekerade ut laxen och kaprisen bara :)


Varmrätten var väl inte så lchf, men inte alldeles katastrofal ur den synpunkten heller direkt: laxfilé med wokgrönsaker, teryakisås och lätt creme fraiche franska örter. Jag åt laxen och creme fraicheklicken och lämnade det mesta av grönsakerna. Det var en rejäl filé, så jag blev rätt mätt ändå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar