tisdag 12 oktober 2010

Hej vad det går

Så är man plötsligt mitt i terminen. Konstigt. Fast det gör inget, för det mesta verkar gå min väg, eller vad man ska kalla det. Har sökt ett par jobb och en miljon kurser för nästa termin (för alla eventualiteter), fått tillbaka hemtentan med tillfredsställande besked och övningskört för första gången sen jag var 16. Det gick överraskande bra, det där med att hitta dragläget så man faktiskt får köra lite. Kul.

Dessutom finns det mycket att se fram emot! Nu till helgen ska jag, E och I arrangera en liten sittning på nationen. Tanken är att själva sittningen, med mat och dekor, ska ha mexikotema medan gästerna ska ha turisttema. Alltså blir de turister i Mexiko. De här ideerna kläckte vi under nyårsfirande på Cozumel, årsskiftet 09/10. Mitt i allt plugg ska jag klämma in några timmar på torsdag kväll när jag ska baka en traditionellt mexikansk kaka och lägga fisk i marinad. Bilder och rapport kommer :)

Helgen därpå firar jag och M 2 år! Tiden har bara flugit. Vi ska äta lyxig lunch på något uteställe, och så gå på teater på kvällen, och bara mysa. Det känns som om vi har förtjänat att fira lite. Dessutom ska jag till Göteborg en sväng den helgen och träffa nära och kära, och det längtar jag också efter.

Och sen är det jul! Haha, jag vet att det är aslänge kvar, men jag känner mig svältfödd på syn-, hörsel- och doftintrycken av svensk jul efter förra årets firande i Kalifornien. Tittar redan på julmat jag vill provlaga (leverpastej, och kål- och ostpaj, och julgröt på bovete!) och fantiserar om julmusik, julmarknader och ljus överallt. Åhh!

Avslutar med några bilder från förra jul och nyår.

Jag med mina tyska rumskompisar A och B. Sånt här pysslar man med på julafton i södra Kalifornien.

Vårt väldigt mångkulturella julbord...

...och dess svenskaste inslag!

Jag och E beundrar den helt overkligt turkosa Mexikanska Golfen

Jag och I på terassen utanför vårt rum på vandrarhemmet på Cozumel

Nyårsafton med frozen margaritas!

Ja.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar