söndag 28 november 2010

Lugna gatan

Jag har en riktigt lugn och mysig helg nu. I fredags var vädret sådär osannolikt julkortsvackert - klart och kallt, och snöfallet var så fint att det mest såg ut som om luften glittrade.

Igår åkte jag och M ut till ikea. Vi åt lunch (graaaavlax!), strosade runt och fantiserade om framtida hem, och köpte lite småprylar, typ värmeljus och en kökskniv som faktiskt är vass. På kvällen hade jag en väldigt lugn och mysig tjejmiddag med K och N. Jag repriserade den där morotsbean, som vi åt med kycklingfilé som bakades i ugnen med bara lite olja, salt, peppar och färsk basilika, och så sallad till. Så skönt, bara en massa stillsamma, intressanta samtal.

Idag diskar jag sakta men säkert allt sen igår - tvärstopp i avloppet i köket, och jag har tummen mitt i handen. Ska ringa fastighetsskötaren imorgon. Snart ska jag på julmarknad, och sen ska jag göra lite julgodis, gå på adventsfika hos en granne och göra långkok till middag. Man behöver såna här helger ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar