tisdag 23 november 2010

Fattigmansmat

Nu är jag sådär stressad igen. Eller fortfarande? Och pank. Men! Brist på pengar måste inte betyda tråkig mat. Ägg går som bekant att variera i all oändlighet, och som tur är för mig gillar jag korv. Jag vet att korv inte är det nyttigaste med alla konstiga tillsatser och så, men det är gott, billigt och mättande. Veckans favoriträtt är stekt prinskorv med coleslaw, enligt det bästa coleslawreceptet jag hittills har lyckats åstadkomma:

Strimla så mycket vitkål du tycker att du vill ha till en portion och hacka 4-5 skivor saltgurka. Blanda ner en matsked majonnäs och någon tesked senap i detta. Gott!

Idag började jag dagen med att simma en halvtimme och sedan basta. Så skönt! Det ska jag definitivt göra oftare.

3 kommentarer:

  1. Jag äter väldigt mycket ägg hemma i Göteborg, men jag tycker att ägg kan bli rätt dyrt :/ Särskilt om man baserar alla sina mål på de, omeletter och grejer in i det oändliga. Men vitkål är bra, nu förstår jag äntligen vad coleslaw är för nått^^ tack för receptet!

    SvaraRadera
  2. Fast till en omelett (en måltid) brukar jag använda två ägg, som kanske kostar två kronor styck. Det känns väl relativt billigt, om man jämför med många andra proteinkällor? Imorgon är det i alla fall den 25, då blir det äggfri middag...

    SvaraRadera
  3. de har du rätt i, det är ju väldigt billigt egentligen bara de att de inte känns så när man köper hem veckans tredje paket ägg :D

    SvaraRadera