tisdag 28 juni 2011

Resurrection

Hej!
Jag gör ett nytt ryck. Den här bloggen kanske kan bli en sommarföljetong, typ som barnprogrammen man följde på sommaren när man var liten? Tappade lusten att skriva där ett tag, det blev som ett måste. Men nu är jag sugen igen.

Maten då?
Jag gillar fortfarande lchf, men vad fan, orka ha principer? Nej. Jag äter så mycket bigarråer, jordgubbar och nektariner jag vill, för det är så satans gott. Ibland äter jag glass också. Däremot undviker jag spannmål som pesten, och kemikalier så långt det går. Så ungefär. Och det är fortfarande roligt, särskilt på sommaren när man har tid och orka att vara lite kreativ. Jag odlar lite grejer på balkongen, så nu har jag just gjort en FET keso- och (hemmaodlad) mangoldomelett kryddad med salt, peppar och muskot att ha som lunchlåda på jobbet imorgon, samt en kaka på mandelmjöl, sesamfrön och (hemmaodlad) rabarber, sötad med hermesetas eftersom rabarber är så satans surt.

Och träningen...
Ja, den kan man ju inte vara utan. Min rygg är sned som en skev korkskruv och efter ett besök hos tant doktorn som försökte få fason på mina cementhårda, knöliga, asymmetriska ryggmuskler insåg jag att det inte är möjligt för mig att träna renodlad styrketräning utan att göra ryggen ännu värre, åtminstone inte i egen regi. Jag experimenterade lite med simning och löpning, men för att göra en lång historia kort håller jag nu på och snöar in på ashtangayoga för fulla muggar. Vi får väl se vad det resulterar i.

Så fort jag har hittat kamerasladden kommer bilder från min och M's midsommarhelg.

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar