lördag 26 juni 2010

Dagen efter ätardagen

Deffen går rätt bra. Tror jag. Börjar få roligt åt att testa nya recept till frukost varje dag, olika varianter på plättar eller ostkaka, baserade på kvarg och äggvita. Eftersom det var midsommar igår var jag lat imorse dock och åt helt enkelt en 250-gramsburk kvarg med jordgubbs-fun light i (tycker det är så himla gott, smakar som världens krämigaste lyxyoghurt), samt ett päron som jag skar i klyftor och piffade till med ett tunt lager tahini på varje klyfta. Inte illa. Och alldeles lagom att ge sig ut och springa på efter sådär 1 1/2 timme.

Midsommar igår blev en ätardag. Vi hade knytis, och en av gästerna hade med sig en helt underbar jordgubbstårta. Jag kunde ju inte låta bli att ta 2 bitar av den! Mitt och M's uppdrag var bröd & pålägg, så vi bidrog med hembakta surdegsbaguetter (platta och kompakta, men de gick åt ändå), ej hembakt hårt korntunnbröd, extrasaltat bregott, brännvinsost och hemmagjord hummus. Hårt tunnbröd med mycket smör och lagrad ost på är ju typ det godaste i hela världen. Hej, kaloriöverskott. Oh well.

Tar som sagt igen det idag med sträng deffdiet igen och lång joggingtur. Imorgon står ett 75-minuters spinningpass på programmet, samt veckohandling igen. Så himla mycket mat som går åt hela tiden.

På onsdag ska jag och M göra ett försök att ställa oss på torget och sälja hembakt. Jag tänker att vi kör veganvänligt, för att få en inriktning på det. Mitt tänkta urval är två sorters USA-inspirerade cookies, en sorts muffins och en sorts bröd. Ska bli spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar