lördag 19 juni 2010

Första deffdagen

Angående funderingar sedan sist: matjessill innehåller 314 kcal/100 g, så dietmat är det väl inte direkt. Men litegrann får jag unna mig, och en massa kvarg till för att fylla på, bara för att det är midsommar. Och min kära vän D tipsade mig om jeans och skjorta som outfit på måndag - lagom propert, fast ändå casual. Det får bli Kenneth Cole-skjortan, de nyaste jeansen från forever 21 (de är fortfarande mörka och med bra passform) och mina lågklackade svarta slingbacks med peeptoe till det. Japp.

Idag är det första dagen på deffen. Inledde dagen med äppelplättar enligt recept från den här underbara bloggen: http://lissfit.com/mina-enkla-dietrecept/. Halva satsen till mig och halva till M. Köksvågen vi köpte på Clas Ohlson visade sig dock vara alldeles oduglig, så jag fick höfta lite med mjöl och olja så näringsinnehållet blev nog inte exakt samma. Gott i alla fall.

Sedan ljuvligt yogapass. Ibland drömde jag mig tillbaka till en solig gräsmatta i Kalifornien överblickande ett glittrande Stilla Havet, men det här var nog ändå så bra som inomhusyoga kan bli. Efteråt satt jag i bastun tills svetten bokstavligt talat brände mig i ansiktet. Så skönt. Åt ett päron för att mata kroppen med lite carbs, och travade till Clas Ohlson för att köpa en ny köksvåg, en elektronisk den här gången. 150 spänn i sjön. Oh well, det var väl vi som klantade oss som inte tittade noggrannare utan bara var snikna och tog det billigaste.

Idag blir det en duktig dag. Måste slänga en massa lådor och dammsuga och så. Blir skönt att få lite klart och inbott. Lunch snart. Vi har massor av bönbiffar kvar sedan igår, och lite kycklingköttbullar från Icas gott liv som vi borde göra slut på. Får se hur det går att näringsberäkna.

(jag och M ska ta bilder på varandra sen. Jag postar bilden på mig här om 3 veckor när jag har en efter-bild att jämföra med.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar